Skip to content

Case Academy of Brain: Haluttua HubSpot-osaamista löytyi RekryKoulutuksen kautta

Verkkovalmennusyhtiö Academy of Brain rekrytoi koulutusohjelman kautta itselleen inbound-myynnin osaajan. Toimitusjohtaja Toni Toivanen kokee, että RekryKoulutus sopii loistavasti Academy of Brainin kaltaiselle kasvuyritykselle, jolla on HubSpot Marketing Hub käytössä, muttei resursseja tai osaamista hyödyntää sen koko potentiaalia.

Uusia hubspot-osaajia yritysten tarpeisiin

Toivanen ei ollut aiemmin hyödyntänyt RekryKoulutuksia rekrytoinnin väylänä, mutta oli kuullut verkostoltaan suosituksia palvelun toimivuudesta. Kun Talentgatelta oltiin yhteydessä ja kerrottiin HubSpot Talentin käynnistyvän pian, kiinnostus heräsi.

”Palvelu kuulosti hyvältä, sillä sitä kautta saa henkilön sisään, jota koulutetaan samalla. Olemme pieni yritys ja hyvässä kasvuvaiheessa, joten tarve löytää hyviä matcheja on kova.”

HubSpot Talent RekryKoulutus on viiden kuukauden mittainen rekrytoiva koulutusohjelma, joka kasvattaa HubSpot-teknologiaa tuntevia markkinoinnin ja myynnin osaajia yritysten tarpeisiin. Viiden kuukauden aikana ohjelmaan valitut henkilöt saavat täydennyskoulutusta HubSpot-järjestelmästä ja samalla työskentelevät ja perehtyvät yrityksen tehtävissä. Kukin rekrytoiva yritys voi valita itselleen soveltuvimman henkilön hakijoiden joukosta ja tavoitteena on rekrytoiva valittu henkilö ohjelman jälkeen.

 

Ohjelman avulla pystyttiin hyödyntämään HubSpotin koko potentiaalia

HubSpot Talent soveltui erityisesti Academy of Brainin tilanteeseen koulutusteeman vuoksi. HubSpot on alun perin markkinoinnin automaation järjestelmä, joka nykyään kokoaa yhteen ja automatisoi markkinoinnin lisäksi asiakaspalvelun, myynnin ja verkkosivut. Academy of Brain sai ohjelman kautta osaajan, jolla on ymmärrystä HubSpotista perusteita laajemmin.

”HubSpot oli ollut meillä jo muutaman vuoden ajan käytössä ja sisäisesti meillä järjestelmä oli yhden henkilön vastuulla. Tämän lisäksi käytettiin ulkoista markkinointia. Talon sisällä on hyvä olla henkilö, joka ymmärtää perusteita enemmän. HubSpot Talentin kautta saatiin sellainen, joka myös kouluttautui aiheesta.”

HubSpot Talent sisältää 20 päivän täydennyskoulutuksen HubSpotin käytöstä markkinoinnissa ja myynnissä. Koulutuksen jälkeen osallistujilla on osaamista hyödyntää automaatiota, tekoälyä ja dataa markkinoinnissa sekä ymmärrystä siitä, miten yritysten myyntiä kasvatetaan digitaalisesti. Koulutukset sijoittuvat yritystyöskentelyn lomaan, joten uusia oppeja voi välittömästi hyödyntää yrityksen tehtävissä.

 

valintaprosessi oli helppo ja tehokas

Academy of Brainillä oli selkeä tarve löytää henkilö, joka työskentelisi ensisijaisesti myynnissä, mutta myös ottaisi vastuulle markkinointia. Pienessä yrityksessä ei ollut tarvetta kokopäiväiselle markkinoinnin ammattilaiselle, mutta yhdistelmärooli oli mahdollinen. Valintaprosessissa Toivanen arvosti erityisesti tehokkuutta.

”Ei jouduttu itse katsomaan turhia CV:itä, vaan meille esiteltiin vain potentiaaliset henkilöt. Päästiin siis suoraan keskusteluun sopivien ehdokkaiden kanssa.”

Riippuen yrityksen tarpeesta ja hakijoista, Talentgate esittelee hakijajoukostaan muutaman sopivan ehdokkaan, joista yritys valitsee haastateltavat. Varsinainen esityö on siis jo tehtynä ja yritys säästää aikaa valintaprosessissa.

Toivanen myös arvostaa palvelussa hyvää hinta-laatu-suhdetta, joka mahdollistaa palvelun hyödyntämisen varsinkin pienille, mutta kovasti kasvaville yrityksille. Hän kuitenkin painottaa, että palvelu sopii myös loistavasti isommille yrityksille, joilla on tarpeita markkinoinnin tai myynnin osaajille ja HubSpot Marketing käytössä.

 

ohjelman aikana ylitettiin myyntitavoitteet

Academy of Brainin myyntisykli on 4–12 kk, joten jo alussa tiedettiin, että konkreettisia myyntituloksia ei välttämättä viiden kuukauden pituisen ohjelman aikana saada. Odotukset kuitenkin ylittyivät reippaasti, sillä myyntiä on tullut jo ohjelman aikana ja on tulossa reippaasti seuraavien kuukausien aikana.

”Myynnissä on nähty konkreettista tulosta jo nyt. Monesti myynnissä iso haaste on siinä, minkä verran myyjä pystyy buukkaamaan palavereita. Tässä on menty meidän tavoitteiden yli ihan heittämällä. Palaverimäärät ovat tuplaantuneet, jopa yli.”

Myös markkinoinnin osalta on saatu ryhtiä toimintaan. Toivanen arvostaa, että yrityksessä on nyt henkilö, joka osaa käyttää HubSpotia ja on ottanut markkinoinnin vastuulleen.

”Olemme pystyneet ottamaan muutamia markkinointiin liittyviä osioita itsellemme, jotka oli aiemmin ulkoistettuna. Nyt markkinoinnin osalta on parempi hallinta tekemiseen. Ja keskustelemme koko ajan, mitä uusia ominaisuuksia voimme HubSpotista ottaa käyttöön koulutuksen ja uuden osaamisen kautta.”

Academy of Brainille HubSpot Talent toi uutta osaamista taloon, vähensi ulkoistettujen palvelujen käyttöä ja toi konkreettista myyntitulosta!

Onko yrityksessäsi tarve lisäkäsille tai kaipaatko apua kirkastamaan rekrytointitarvetta?
Jätä yhteydenottopyyntö niin olemme sinuun yhteydessä.