Skip to content

Project Management & AI Powered Information Systems

Uusimaa

Application period ends 27.5. Hakuaika päättyy 27.5.2024

Suomeksi/In Finnish >>

Are you curious about business analytics, project management, IT-systems and how modern AI tools can enhance them? Do you enjoy solving customer problems with technical solutions and services? Seize the opportunity to become a certified expert and kickstart your career in IT, sbusiness analytics and project management!

Enhance your skills with AI and find a new job as a certified professional

Several companies in the Uusimaa area are now looking for new talents through Project Management & AI Powered Information Systems F.E.C training program. A six-month lasting training program combines on-the-job learning with trainings held by industry's top professionals. During the training program you’ll strengthen your project and IT information systems skills, you may complete a highly-valued PRINCE2 Foundation 7 certification, learn how to take advantage of the latest AI tools, and work in a partner company.

The goal of the training program is for the participant to be employed into the participating company after they have completed the training.

The program opens doors to many career paths, here are just a few examples of the roles awaiting you:

🚀 Business Analyst / Junior Business Analyst  
🚀 Systems Specialist  
🚀 IT Specialist
🚀 Technical Support
🚀 IT Project Manager / IT Project Coordinator
🚀 Project Manager / Project Coordinator
🚀 Data Specialist  
🚀 IT Consultant
🚀 Web Developer 
✨ And many more!
 
Interested? Let's learn more! 👇

Companies from various sectors are looking for both fresh new talent, more experienced professionals and everything between. The roles and requirements vary from company to company.

The company can be found from Talentgate’s extensive network of companies or by your own initiative. The aim of the companies is to recruit the participant after the program. We continously update roles during the application period. Note that all the companies and positions are not public, so do not hesitate to apply even if you don't find the perfect company or position below!

Many companies seeking new talent, for example:

Granlund on talotekniikan konkari yli 60 vuoden kokemuksella sekä talotekniikkasuunnittelun markkinajohtaja Suomessa. Meillä on vahva eteenpäin menemisen mentaliteetti ja porukka viihtyy meillä töissä todella hyvin vuodesta toiseen. Olemme työntekijöidemme omistama yritys, jossa jokaisen osaamista arvostetaan. Meitä granlundilaisia on jo yli 1 400 ympäri Suomen.

Projektikoordinaattori

Tulet osaksi datakeskusorganisaatiota, jossa sinua odottaa kymmenkunta läheistä tiimikaveria ja yksikön muut asiantuntijat, joita kaikkiaan on noin 50. Tiimimme tekee töitä rennolla otteella mutta asiallisesti. Autamme asiakkaitamme toteuttamaan datakeskushankkeitaan Suomessa ja muualla Pohjois-Euroopassa.

Projektikoordinaattorina avustat asiantuntijoita sekä projekti- ja asiakkuuspäälliköitä isojen hankkeiden monenlaisissa tehtävissä. Näitä voivat olla esimerkiksi avustavat projektityöt, kuten muistioiden ja raporttien laatiminen, sopimuksien ja dokumenttien hallinta, erilaiset tiedonhaun ja -hallinnan tehtävät sekä kokouksien järjestelyt. Osaamisesi mukaan työnkuvaa voidaan laajentaa myös osaston yhdenmukaisen toimintatavan kehittämiseen, CRM- ja ERP-järjestelmätietojen yhdistämiseen tai nuoremman projektipäällikön tehtäviin kuten sopimusten laadintaan ja suunnitteluryhmän koordinointiin.

Projektikoordinaattorina pidät lankoja käsissäsi ja huolehdit omaltasi osaltasi siitä, että hommat sujuvat niin kuin pitääkin. Pääset myös työskentelemään asiakkaidemme kanssa ja autat omalla panoksellasi heitä saavuttamaan tavoitteensa.

Tähän tehtävään sovit, kun olet ulospäin suuntautunut tiimipelaaja. Haluat työskennellä asiakkaiden kanssa ja osaamisen karttuessa olet valmis ottamaan itsenäisempää vastuuta. Olet kiinnostunut oppimaan uutta ja haluat olla luomassa viihtyisää työilmapiiriä.

Käytät sujuvasti M365-työkaluja ja opit helposti uusien ohjelmistojen käytön. Tässä tehtävässä tarvitset sujuvaa suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa.
Suhtaudumme joustavasti etätyöskentelyyn mutta vietät säännöllisesti päiviä Helsingin pääkonttorissamme, jossa tapaat muita granislaisia. Me viihdymme toistemme kanssa. Uskomme, että myös sinä viihdyt meillä, kun työskentelysi meillä yhdistyy sujuvasti omaan arkeesi. Haluamme, että voit tehdä työsi mahdollisimman mielekkäästi ja joustavasti.

Pamark Group on yksi Suomen johtavista terveydenhuollon, siivouksen ja HoReCa-tuotteiden jakelijoista. Pamark Groupilla on valikoimissaan yli 12 000 erilaista tuotetta ja se tekee vuosittain yli 100 000 toimitusta varastoista korkealla, yli 98 %:n toimitustarkkuudella. Pamark Group palvelee yksityisiä ja julkisia asiakkaita ympäri Suomen. Pamark Groupin pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

Junior analyytikko

Etsimme nyt joukkoomme Junior analyytikkoa!

Kiinnostaisiko tehtävät datan ja raporttien parissa kasvuyhtiössämme osana Bunzl:n 
kansainvälistä konsernia?

Etsimme motivoitunutta ja analyyttistä Junior analyytikkoa liittymään dynaamiseen tiimiimme.

Tässä roolissa sinulla on mahdollisuus kehittyä ja oppia uusia taitoja liiketoiminnan analyysissä ja strategisessa suunnittelussa. 

Tehtävän kuvaus

Junior analyytikkona tehtäväsi on kerätä ja analysoida tietoja eri lähteistä, laatia raportteja ja esityksiä liiketoiminnan eri osa-alueiden tueksi. Tehtävä sisältää lisäksi datan käsittelyä ja tarjouslaskentaa. Kehität raportointiympäristöä ja työkaluja. Toimit tiiviissä yhteistyössä eri 
sidosryhmien kanssa. 

Odotamme sinulta 

  • erinomaista suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa
  • vahvaa työmoraalia ja halua oppia uusia asioita
  • rohkeaa ongelmaratkaisukykyä
  • kykyä työskennellä itsenäisesti ja tiimissä
  • tarkkaa ja järjestelmällistä työotetta
  • erinomaisia viestintä- ja yhteistyötaitoja
  • erinomaisia Microsoft Office – taitoja ja arvostamme erityisesto Excel - osaamista
  • vahvaa PowerBI- raportointiympäristön osaamista ja kykyä tehdä raportteja

Aula Research Oy on vuonna 2010 perustettu vaikuttajatutkimuksiin erikoistunut asiantuntijayritys. Tarjoamme asiakkaillemme tietoa ja tutkimuksia strategisen suunnittelun, viestinnän ja vaikuttamisen tueksi. Iloksemme saamme työskennellä laajasti erityyppisten asiakasorganisaatioiden kanssa. Tuotamme ratkaisuja niin yrityksille, julkishallinnolle kuin järjestöillekin. Toiminnallamme vaikutamme siihen, että asiakkaillamme olisi käytettävissään paras mahdollinen tieto, ja vuoropuhelu yhteiskunnan eri toimijoiden välillä paranisi.

Junior Research Analyst

Junior Research Analystin työ on monipuolista projektityötä, joka pitää sisällään kyselytutkimusten, laadullisten haastattelututkimusten sekä erilaisten tausta-analyysien toteutusta ja aineiston analysointia. Meillä pääset osaksi kymmenen hengen kasvavaa asiantuntijaorganisaatiota, jolla on vahva edelläkävijän asema vaikuttajatutkimuskentällä. Junior Research Analystin roolissa pääset oppimaan ja kehittämään osaamistasi.

Jos sinulla on kiinnostusta politiikkaan ja yhteiskunnallisen toimintaympäristön ilmiöihin, kiinnostusta kvantitatiiviseen ja kvalitatiiviseen tutkimukseen sekä asiakaslähtöistä ajattelua, tämä on juuri sinun tehtäväsi. Suullisen ja kirjallisen viestinnän taidot ovat myös tärkeitä tässä roolissa. MS Office -työkalut, erityisesti excel on hyvä olla hallinnassa, ja meillä pääset tutustumaan ja oppimaan myös Power BI:n käyttöä. Kyselyohjelmistojen tuntemuksesta (mm. Webropol, Surveymonkey, Surveypal, Questback) on hyötyä. Tehtävässä pääset halutessasi hyödyntämään ja kehittämään osaamistasi data-analyyseistä R:llä tai Pythonilla.Sujuva ruotsin kielen taito on erityinen etu.Toimistomme on Kampissa, eli pääset työskentelemään urbaanissa ympäristössä aivan Helsingin ytimessä. Etätyötkin onnistuvat.

You can be an early-career professional or already experienced individual eager to excel in project management, business analysis, or information systems. Diverse backgrounds are welcomed – specific skill requirements vary by company and role! You don't have to be a ready expert at the application stage - we'll help you grow into your new role!

You are defienetly interesting to us if you have some of the following:

👉 Attitude and motivation for developing your own skills and growing into a new role.

👉 Knowledge in project management and/or technical skills in IT/information systems (for example IT service management, software development, system management and other general IT skills).

👉 Technical or commercial degree (e.g., M.Sc. (Eng.), Bachelor of Science in IT, M.Sc. (Business), MBA), or relevant experience in IT or projects.

👉 Good understanding of the English language, as the training will be conducted in English. Some recruiting companies require Finnish language skills.

 

The training program is conducted in collaboration with recruiting companies, Uusimaa Centre for Economic Development, Transport, and the Environment (ELY Centre), and TE services. The program is aimed for unemployed persons, or those at risk of unemployment in the region, whose customer relationship with the TE office/local government pilot is active. The training is free for participants. Participants can receive unemployment benefits and expense compensation for the duration of the program. 

You will develop new, relevant skills to ensure your future career development through the training provided through this F.E.C training program. The program combines on-the-job learning in a participating company and training provided by industry professionals. Training will take place in the Helsinki area and/or online. 

The targeted start day of the program is on the 10th of June 2024. The program last for six months (120 days).

The training is held in English.

The training key topics include

  • Fundamentals of data-driven business development
  • Model-driven approach to business analysis 
  • Systems analysis
  • Working with business processes
  • Utilizing artificial intelligence solutions in data management and projects
  • Project management and readiness to certify skills with PRINCE2 Foundation certification
  • Agile project management skills
  • Project management communication tools
  • Communication skills 

PRINCE2 7 Foundation Certification

Mastering PRINCE2, the world's leading project management method, will equip you with a powerful set of project management principles, practices, and processes. Certifying your expertise helps to ensure your expertise in the field and opens doors to many future career possibilites.

The certification is free of charge for the participants.

AI goes hand-in-hand with every training

Artificial intelligence has made its way into almost every industry and job, including IT and project management roles. For example, professionals are now able to extract insights swiftly from vast datasets and user management is efficient and more innovative with AI-powered tools and way of work.

The aim is to enhance expertise in AI within the training program, with AI being present in most training days.

You can apply to this recruiting training program if you are unemployed or at risk of unemployment. Also, make sure that your job search in TE-Services is valid.

Please note that you must leave your application to the TE-office and create a profile with Talentgate in order to be considered for the training program.

  1. Fill out the TE-services application

  2. Fill out your skills profile to Talentgate

The application process & interviews start immediately so please apply soon, 27th of May at the latest. Admission to the training program is dependent on securing a position with one of the participating companies. The targeted start day of the program is on the 10th of June 2024.

ANY QUESTIONS?

Ajankohtaista

Hakijakokemukset 12.01.2024

Koulutusohjelma kasvatti osaamista ja vei uudelle uralle

Tytti Johanna Himanen alkoi etsiä uutta suuntaa ja erilaisia koulutusmahdollisuuksia jäädessään pois markkinointisuunnittelijan...

Lue lisää
Hakijakokemukset 04.08.2023

Koulutusohjelma mahdollisti osaamisen sertifioinnin ja uuden uran IT-alalla

Projektinhallintaosaaminen on taito, jota tarvitaan lähes joka työssä kuin myös oman työn johtamisessa. Työtehtävät ovat yhä...

Lue lisää
Hakijakokemukset 04.08.2023

Rekrytoiva koulutusohjelma auttoi kirkastamaan tavoitteet ja löytämään suunnan uralle!

Liiketalouden tradenomiksi valmistuneella Erika Heinosella ja IT-tradenomiksi opiskelleella Esa Salosella oli sama haaste....

Lue lisää
Layer_5

Tutustu muihin koulutusohjelmiin