Skip to content

Projektien & IT-palvelunhallinnan asiantuntijaksi

Uusimaa

Innostutko työn organisoimisesta ja kokonaisuuksien hallinnasta? Onko sinulla kyky ratkoa ongelmia ja löytää niihin sopivat ratkaisut? Löytyykö sinulta hyvät yhteistyötaidot ja oma-aloitteisuutta? Sertifioi osaamisesi ja työllisty projekti- tai IT-palvelunhallinnan tehtäviin!

Katso avoinna olevat tehtävät! 👇

Kasva projektien tai IT-palvelunhallinnan asiantuntijaksi

Koulutamme uusia projektin- ja IT-palvelunhallinnan osaajia Project & IT Service Management F.E.C -koulutusohjelman kautta. Koulutusohjelma tarjoaa monipuolisia urapolkuja niin projektitehtävistä kuin myös IT-projekteista ja palvelunhallinnan tehtävistä kiinnostuneille. Koulutusohjelman avulla päivität osaamistasi vastaamaan yritysten osaajatarpeita ja saat aidon mahdollisuuden työllistyä!

Kuusi kuukautta kestävä koulutusohjelma yhdistää käytännön työskentelyn yhteistyöyrityksessä sekä asiantuntijakoulutuksen projekti- ja palvelujohtamisen teemoista. Ohjelman kautta sinulla on mahdollisuus sertifioitua joko Prince2 tai ITIL4 Foundation -osaajaksi ja työllistyä osaamistasi vastaaviin tehtäviin!

4 syytä hakea mukaan rekrytoivaan koulutusohjelmaan >>

In English >>

Paikkoja löytyy sekä uran alkuvaiheessa oleville että jo useamman vuoden työkokemusta kerryttäneille osaajille, joilla on halu syventää osaamistaan. Sinun ei tarvitse olla vielä valmis osaaja, tärkeintä on motivaatio ja halu kehittää osaamistaan.

Päivitämme sivuja uusien tarpeiden syntyessä. Kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisesti näkyvillä, joten mukaan kannattaa hakea, vaikka alta ei löydy juuri sinua kiinnostavaa tehtävää. Haemme yrityspaikkoja myös hakijalähtöisesti, jonka lisäksi sinulla on mahdollisuus hyödyntää omia verkostojasi yrityspaikan löytymiseksi.

Me Abloylla työskentelemme turvallisemman maailman puolesta ja tuotamme digitalisaation avulla moderneja ratkaisuja, joissa yhdistämme nykyaikaiset ohjelmistot fyysisten tuotteiden ympäristöön.

Meillä pääset työskentelemään mielenkiintoisissa IT-projekteissa kokeneen ja osaavan IT-tiimin kanssa. Esimakua kiinnostavista nykyaikaisista kulunhallintaprojekteistamme saat tutustumalla Nokia Arenan toteutukseemme. Puolet työajastasi mahdollistamme sinulle kehittymisen IT-projektipäällikön rooliin. Koneiden kollegoiden avustuksella tarjoamme sinulle kyvykkyydet toimia tulevassa itsenäisesti erilaisissa IT-projektien vetotehtävissä. Tämän lisäksi pääset tärkeään sisäiseen rooliin huolehtimaan yrityksemme palvelutuotannon sisäisestä prosessien kehittämisestä (mm. Service Now -käytänteiden dokumentointi ja seuraaminen, projektien välinen sisäinen viestintä, kapasiteetin hallinta).

Tässä tehtävässä sinua auttavat onnistumaan looginen ajattelukykysi, kykysi hahmottaa kokonaisuuksia, innostuksesi turvallisuus- ja lukitusratkaisuihin ja toki aiempi IT-ymmärryksesi joko koulutuksen, harrastuneisuuden tai työkokemuksen kautta. Hyvät kommunikointitaidot ja sujuva suomen kielen taito ovat tärkeitä valttikortteja meillä. 

Ecolor Oy tarjoaa hiilinegatiivisia ja digitaalisia alihankintapalveluja kuvaajille ja kuvausliikkeille. Toimistomme sijaitsee Helsingin Pitäjänmäellä. Lisätietoja palveluistamme löydät nettisivuiltamme.

Tehtävässä kartoitat kansainvälisiltä markkinoilta uuden kuluttajaliiketoiminnan mahdollistavia ohjelmistoja ja tuotteiden valmistajia. Neuvottelet toimittajien kanssa tuotteiden tilaamisen verkko-ohjelmiston sekä tuotteiden valmistamisen alihankinnan ehdot ja hinnat. Teet neuvottelujen pohjalta investointiesityksen ja uuden liiketoiminnan käynnistämissuunnitelman. Neuvottelujen käyminen ja sopimusten tekeminen vaatii sujuvaa englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa. Eduksi on, mikäli sinulla on kokemusta kuluttajien verkkoliiketoiminnasta, kuvanvalmistuksesta tai ohjelmistoliiketoiminnasta.

Koulutusjakson aikana sinun olisi hyvä pystyä työskentelemään Helsingissä ja tekemään käyntejä tarvittaessa ulkomaisilla toimittajilla. Projektiluonteisessa tehtävässä voi onnistua peloton nuori tai kokenut konkari, kunhan on tavoitehakuinen, itseohjautuva ja toimeen tarttuva. Osaat myös innostaa sidosryhmät mukaan yhteistyöhön. Onnistunut uusi liiketoiminnan käynnistäminen tarjoaa käynnistäjälleen vakituisen työpaikan. Koska uusi liiketoiminta palvelee suomalaisia kuluttajia, siinä toimiminen vaatii erinomaista suomen kielen taitoa.

Altoros on ketterä ja innovatiivinen digitaalisen liiketoiminnan ohjelmistokehitys- ja analytiikka-yritys.  Vaikutamme kansainvälisesti mutta toimimme vahvasti paikallisesti. Palvelumme kattavat kaikki ohjelmistokehityksen vaiheet aina tukeen ja ylläpitoon saakka.

Scrum Masterin roolissa pääset luotsaamaan ja motivoimaan tiimiäsi parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Hallitset ketterät työmenetelmät ja osaat soveltaa niitä tarpeiden mukaan, lisäksi tarvittaessa valmennat asiakkaitasi/kollegoitasi ketterien menetelmien maailmaan. Asiakkaalla työskennellessäsi otat aktiivisesti selvää tavoitteista ja aikatauluista. Osaat pitää projektit hallinnassa sekä asettaa tiimillesi tavoitteet samalla raportoiden edistymisestä. Fasilitoit tiimisi toimintaa, jotta tiimi toimii sujuvasti ja tehokkaasti.

Tässä tehtävässä sinulla on hyötyä ihmisläheisyydestä, kyvystä ratkoa ongelmatilanteita sekä sujuvasta suomen ja englannin kielen taidosta. Töitä voit tehdä etänä asiakkaan toiveet lähipäivistä huomioiden. 

RoadCloud koostuu monimuotoisesta ja taidokkaasta joukosta tietoaineistojen, teknologioiden sekä kahvittelun ystävistä. Pidämme huolta toisistamme niin töiden aikana kuin vapaa-ajalla ja haluamme säilyttää toimintamme sellaisena, että jokaisella on mahdollisuus olla omanlaisensa ja hyväksytty juuri sellaisena. Vaikka meillä ei ole nimenomaista työpaikkakulttuuriohjeistoa, joka sinun tulisi lukea ja omaksua, on meillä silti muutama toimintaa ohjaava ydinperiaate: olemme kaikki yhdenvertaisia, arvostamme kanssakollegojamme ja varmistamme, että asiakkaamme saavat parasta mahdollista tarvitsemaansa palvelua.

Tässä tehtävässä tutustaan yrityksen data-analysointi arkkitehtuuriin ja tehdään muutoksia, jotka tehostava pilviresurssien käyttöä. Erityisesti työskentelet tietokantojen (PostgresSQL) kanssa ja ohjelmistoa kehitetään pääasiassa Pythonilla. Lisäämme jatkuvasti uusia ominaisuuksia tuotteisiimme, ja osallistut näiden toteuttamiseen siten että asiakastarpeisiin pystytään vastaamaan nopeasti. AWS IoT core, RabbitMQ sekä kubernetes tulevat tutuksi, mutta eivät ole vaatimuksia.

Maxicaster Oy on TV- ja videopalvelujen järjestelmäratkaisuja toimittava yritys ja meillä on liiketoimintaa Suomessa ja kansainvälisillä markkinoilla. Osaamisemme perustuu vahvasti kehittämiimme teknologia- ja jakeluratkaisuihin, joita tarjoamme pääosin operaattoreille ja laivayhtiöille. Haemme joukkoomme IT System Adminia, jolla on mahdollisuus päästä mukaan kasvutarinaamme ja rakentamaan kanssamme luotettavia teknisiä ratkaisuja.

Tehtävässäsi keskityt pääosin teknisen infran rakennukseen ja ylläpitoon. Toimit kiinteästi yhteistyössä ohjelmistokehityksemme kanssa pitäen huolen siitä, että ohjelmistomme pyörivät luotettavasti ja tietoturvallisesti toimivan palvelininfran päällä, jota operoimme kahdessa eri datacenterissämme Helsingissä. Pidät huolen datacenterien toimivuudesta ja siisteydestä ja osallistut myös järjestelmäratkaisujemme asennuksiin sekä Suomessa että ulkomailla. Toimit aika ajoin myös asiakasrajapinnassa ja osallistut vianselvityksiin sekä kehitystarpeiden ratkaisemiseen yhdessä kehitystiimimme kanssa.

Toivomme sinulta sujuvaa englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa. Arvostamme oma-aloitteisuutta ja järjestelmällisyyttä ja osaat myös dokumentoida järjestelmät. Työ vaatii järjestelmien ja asennusten osalta osittaista paikallaoloa, mutta pystyt tekemään myös etätyötä. Tulevaisuudessa sinulla on mahdollista edetä Service Managerin rooliin. 

Me HSL:ssä mahdollistamme sujuvan arjen ja luomme Helsingin seudun sykkeen ja liikkumisen selkärangan. Reilusti yli puolet Suomen joukkoliikennematkoista tehdään toiminta-alueellamme ja valtaosa asiakkaistamme on sitoutunut kulkemaan kanssamme vuodesta toiseen. Asiakaskokemus ja asiakasymmärrys ovat erottamaton osa kaikkea toimintaamme. Ennakoimme ja uudistamme tulevaisuuden liikkumista maailman muuttuessa ja ratkaisumme perustuvat tietoon ja analytiikkaan. Vahvistamme Teknologia-tulosaluettamme IT-asiantuntijoilla.

IT-asiantuntijana osallistut monipuolisesti HSL:n digitaalisten palveluiden, tietojärjestelmien ja ohjelmistojen kehittämiseen, hankintaan, käyttöönottoon ja ylläpitoon. 

Toivomme sinulta soveltuvaa IT-alan koulutusta tai vastaavia työssä hankittuja tietoja ja taitoja. Sinulla voi olla taustaa vaikkapa koodauksesta, arkkitehtuurista, IT-palvelunhallinnan eri osa-alueilta, projektinhallinnasta, vaatimusmäärittelystä jne. Meillä on mahdollisuus kehittyä ja edetä esimerkiksi palvelupäällikön, ratkaisuarkkitehdin tai Product Ownerin rooliin. Monipaikkainen työ ja joustava etätyö tukevat sujuvaa työskentelyä. Tehtävät edellyttävät sujuvaa suomenkieltä.

Vuodesta 2011 toiminut kokous- ja toimistohotelli Meeting Park tarjoaa monipuolisia ja turvallisia kokous-, koulutus-, etätyö- ja toimistotiloja sekä niihin liittyviä korkeatasoisia palveluja parhailla sijainneilla Helsingin keskustan välittömässä läheisyydessä. Toimintamme kulmakivet ovat korkealaatuiset ja helposti saavutettavat tilat, joustavat aukioloajat, turvallinen toimintaympäristö sekä lämminhenkinen asiakaspalvelu. Olemme kokonaan kotimaisessa omistuksessa oleva yritys. Olisitko sinä meidän huipputiimimme uusi jäsen? 

Etsimme nyt iloiseen joukkoomme IT-tukihenkilöä. Työnkuvaasi kuuluvat monenlaiset IT-tukitehtävät, jotka käsittävät mm. ajureiden ja päivitysten asennuksia, laitteiden ja verkkojen ylläpitoa, videoneuvottelujen ja webinaarien hoitoa, sekä muita asiakaspalvelutehtäviä. Aiempaa kokemusta ei tarvita, mutta it-osaamisesta ja kiinnostuksesta on hyötyä.  

Hakijalta toivomme reipasta, ystävällistä ja asiakaslähtöistä palveluasennetta ja intoa tarttua kaikenlaisiin asiakaspalvelutehtäviin. Työ on pääosin keskustan alueen (Kluuvi, Kamppi, Ruoholahti) toimipisteissä tapahtuvaa, mutta ajoittain voi olla mahdollisuus myös etätyöhön. Edellytämme sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa. Tarjoamme pienen ja kasvavan yrityksen lämminhenkisen ja innostavan ilmapiirin, jossa on mahdollisuus päästä kehittymään koko yrityksen tieto- ja tapahtumatekniikkavastaavaksi.

Roger-GPS Oy on Euroopan johtava GNSS teknologian GPS & Glonass & Beidou & Galileo -toistimien valmistaja. Viennin osuus liiketoiminnasta on ollut koko ajan yli 80 % liikevaihdostamme. Asiakkaisiimme kuuluvat laajalti ottaen käyttäjätahot, jotka tarvitsevat luotettavaa GNSS palvelua myös sisätiloissa. Tahoja, jotka hyödyntävät tänä päivänä pääasiassa GNSS-signaalia ovat muun muassa viranomaiset: palo-, poliisi-, pelastuslaitokset, sairaalat, puolustusvoimat sekä liikenne- ja logistiikkayritykset, lentokentillä toimivat eri operaattorit, GNSS-satelliittisignaalin aika- tai paikkatietoa hyödyntävät ohjelmisto- ja laitevalmistajat. Olemme sekä ISO9001 että ISO14001 sertifioitu toimija.

Olemme verkottunut toimija, vahvuutenamme käyttää sopimustoimittajia ja valmistajia. Olemme luoneet tuotteita maailmanlaajuiseen markkinaan ja toimitamme niitä jälleenmyyntiverkostomme kautta. Toimit teamin jäsenenä ja vastuullasi on sisäisiä kehityshankkeita mm. CRM ja markkinoinnin järjestelmien (ml. SOME) kehityksen ja käytön eteenpäinvienti ja asiakasvastuu osasta kasvavasta jälleenmyyjäverkostamme. Useat myyntiprojektit ovat hankkeita, jossa vaaditaan sekä sisäistä että kumppanin kanssa tehtävää projektinjohtokykyä, jotta tuoteratkaisumme saadaan maaliin. Hankkeet ovat kestoltaan lyhyitä intensiivisiä sekä pitkäkestoisia, vuosia vaativia hankkeita.

Olet pitkäjänteinen, määrätietoinen, ulospäinsuuntautunut valmis kansainväliseen kasvavaan teamiin viemään ratkaisujamme jälleenmyyntiverkoston kautta maailmalle. Keräät tietoa markkinasta, kehität yhdessä tuoteportfoliotamme kilpailukykyisemmäksi, ja huolehdit IT taitojesi avulla, että käyttämämme tietojärjestelmät ovat ajan tasalla. Tehtävässä edellytetään sujuvaa englannin kielen taitoa, saksan kielen taito on plussaa. 

Novocam Medical Innovation Oy on maailman johtava digitaalisten videoratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa älykkäitä ja helppokäyttöisiä kuvantamistyövälineitä hammas- ja suun terveydenhuoltoalalle, lääke- ja eläinlääketieteen alalle päivittäisen dokumentoinnin, viestinnän ja koulutuksen tehostamiseksi.

Futudent-ratkaisu on hammaslääkärien suunnittelema hammasluuppikamera hammaslääkäreille. Kaikki kamerat valmistetaan Suomessa Helsingissä. Ensimmäisen sukupolven hammasluuppikameran lanseerauksesta vuonna 2013 lähtien, Futudent on sitoutunut parantamaan hammaslääketieteen toimintaa mahdollistamalla hyviä kuvantamistyövälineitä hammaslääkäreille ja suuhygienisteille.

NovoCam on lääketieteen tuotemerkki Novocam Medical Innovations Oy:n lääketieteen alalle suunnatuille kameroille. NovoCam-videoratkaisu koostuu monikiinnityskamerasta ja integroidusta ohjelmistosta. NovoCamin avulla kirurgit, opettajat ja opiskelijat voivat dokumentoida ja jakaa omaa näkökenttää tallennuksilla ja live-esityksillä, eli videota, still-kuvia, ääntä ja tekstiä. Novocam Medical Innovationin tuotteet ovat käytössä monissa johtavissa yliopistoissa ja toimipaikoissa maailmanlaajuisesti innovatiivisiin opetus- ja tutkimusratkaisuihin.

Haemme asiakastukeemme asiantuntijaa testaamaan ja kehittämään ohjelmistojamme, tukemaan asiakkaitamme palveluiden toteuttamisessa ja tarjoamaan apua asiakkaillemme, kun apua tarvitaan ratkaisujemme päivittäisessä käytössä.

Tehtävä edellyttää sujuvaa englannin kielen taitoa, sillä työkielemme on englanti. Eduksi katsotaan, mikäli sinulta löytyy IT-alan koulutustausta. Tehtävässä pärjää oma-aloitteisella ja asiakaspalvelualttiilla työotteella. Toivomme, että sinulta löytyy intoa ja halua oppia uutta. 

Autamme asiakkaitamme laadun, riskien ja osaamisen hallinnan prosesseissa sekä niitä tukevissa operatiivisissa järjestelmissä ja integraatioissa. Tarjoamme omaa Rego ja Laatuportti SaaS-palveluamme sekä verkkokoulutusratkaisuja mm. sosiaali- ja terveydenhuollon, prosessiteollisuuden, rakennusalan sekä energia- ja kuljetusalan toimijoille. Tiimissä on tällä hetkellä 20 eri alojen asiantuntijaa ja olemme reippaassa kasvuvauhdissa. 

Työssäsi autat asiakkaita heidän kysymyksissään ja ongelmissaan, jotka liittyvät Qreformin ohjelmistojen käyttöön. Tunnet hyvin oman palvelumme toiminnot, teet ongelmanratkaisua ja tarvittaessa sinua auttaa työssäsi koko muu Qreformin tiimi.  Seuraat jatkuvasti palvelumme laatua ja käytettävyyttä ja raportoit siitä sovitulla tavalla asiakkaille. Kiinnostuksesi ja osaamisesti mukaan voit osallistua myös järjestelmän käyttöönottoihin, asiakkaiden opastamiseen ja kouluttamiseen sekä antaa palautetta tuotekehitykseemme.

Työskentelemme etänä, joten työtä voit tehdä mistä tahansa. Työskentelet Jira-ohjelmistolla (jos osaat Jiraa jo ennestään niin hyvä – ellet, niin se opetetaan) ja käytät sujuvasti Microsoftin Office-tuotteita. Työ vaatii ohjelmistomme ja sen asetusten erinomaista tuntemista, joten valmius ja kiinnostus uusien it-järjestelmien oppimiseen on välttämätöntä. Sujuva asiointi sähköpostilla sekä hyvä asiakaspalveluasenne auttavat tehtävässä toimimisessa. 

CSIT Finland Oy on suomalainen tietoturvaan keskittynyt ohjelmistokehittäjä ja ratkaisutoimittaja. Olemme olleet asiakassegmenteissämme käyttövaltuushallinnan (identiteetin- ja pääsynhallinnan) ratkaisujen ja palveluiden toimittajien kärkijoukossa Suomessa. Tavoitteemme on voimakkaasti laajentaa asiakaspohjaamme.

Järjestelmäinsinöörinä keskityt toimimaan valittujen ratkaisujemme teknisenä asiantuntijana toimitusprojekteissa ja asiakkaiden tukena ratkaisujen käyttövaiheessa. Annat myös myynnille teknistä tukea myyntiprojekteissa. Asiantuntijana tehtäviisi kuuluu myös ratkaisujen hyödyntämisen tehostaminen ja kehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa – käyttäjäpalautteen analysointia, ratkaisujen argumentointia ja määrittelyä asiakkaan toimintaan sopiviksi, sekä uusien ominaisuuksien käyttöönoton perustelua

Sinulta ratkaisujemme asiantuntijana menestyminen edellyttää järjestämämme kouluttautumisen lisäksi oma-aloitteista intoa ja kiinnostusta perehtyä niihin syvemmin. Toimit pienessä tiimissä, jossa kommunikointi ja yhteistyö eri tahojen (muut asiantuntijat, teknologiavalmistaja, oma myynti, myyntikumppani, asiakas) kanssa on avainasemassa erinomaisen asiakaskokemuksen saavuttamisessa. Tehtävä edellyttää hyvää suomen ja englannin kielen osaamista.

Tarjoamme taloushallinnon ohjelmistot yli 500 loppuasiakkaalle sekä yli 20 eri tilitoimistolle. Olennainen osa palveluitamme on päivittäinen helpdesk-tuki liittyen ohjelmistojen käyttöön. Helpdeskimme palvelee tilitoimistoja ja tilitoimistojen asiakkaita mm. ohjelmistojen käyttöönotoissa, neuvonnassa ja ongelmanratkaisussa sekä sähköpostin että puhelimen välityksellä.

Tässä tehtävässä pääset työskentelemään monipuolisten tehtävien parissa kasvavassa ja kehittyvässä organisaatiossa. Työtehtäviisi kuuluvat mm. asiakkaidemme päivittäinen neuvonta (puhelimitse ja sähköpostitse), taloushallinnon ohjelmistojen pääkäyttäjän tehtävät (mm. Netvisor, Procountor, Fennoa & Kitsas), Office365-hallinnointi, tilitoimistoasiakkaidemme Suomi.fi -valtuutuksien hallinnointi, laskutukseen ja myyntireskontraan liittyvät tehtävät sekä ohjelmistolaskutukseen ja ohjelmistoihin liittyvät kuukausittaiset rutiinit.

Tehtävässä menestyt mikäli omaat hyvät organisointitaidot sekä paineensietokyvyn. Vastaat tehtävässä helpdeskimme toiminnan sujuvuudesta ja asiakkaiden palvelemisesta. Taloushallinnon ohjelmistojen sekä yleisimpien Office -ohjelmistojen tunteminen on eduksi, mutta erityisesti toivomme sinulta oma-aloitteisuutta, motivaatiota uuden oppimiseen sekä aitoa halua asiakkaiden palvelemiseen. Tiimimme nykyiset jäsenet tarjoavat sinulle hyvän perehdytyksen ja jatkuvan tuen työtehtäviin.

Työyhteisön hyvä henki on meille todella tärkeä ja teemme töitämme tavoitteellisesti, mutta huumorilla ja hyvällä hengellä höystettynä. Konsernimme tarjoaa sinulle urakehitysmahdollisuuksia niin tilitoimistopalveluihin kuin konsultointiinkin. 

Kohdeyritys on suomalainen tulevaisuusorganisaatio, joka innovoi ja rahoittaa kestävän yhteiskunnallisen kehityksen hankkeita yhteistyössä yritysten, julkisen sektorin, EU:n ja kansalaisyhteiskunnan kanssa. Organisaatio tekee yhteistyötä eri toimijoiden kanssa ja luo kokeiluja ja projekteja, joilla pyritään luomaan uusia mahdollisuuksia ja edistämään uudistumista.

Organisaatio etsii nyt energistä ja kehittymishaluista tekijää liittymään tiimiimme palvelunhallinnan ja digitaalisten palvelujen kehittäjän roolissa. Tehtävässä onnistuminen edellyttää osaamista palvelumuotoilusta, kokemusta julkisen hallinnon kilpailuttamisesta ja tahtoa jatkuvaan laadun parantamiseen. Ohjelmointitausta katsotaan ehdottomasti eduksi, mutta ei ole pakollista.

Arvostamme hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, kykyä työskennellä itsenäisesti sekä projektinhallinnan taitoja. Eduksi katsotaan kokemus asiakaspalvelusta, prosessikehityksestä tai muista palvelunhallinnan osa-alueista. Hae mukaan innostavaan ja kehittyvään työyhteisöömme, jossa pääset vaikuttamaan merkittävästi organisaation kehitykseen ja asiakastyytyväisyyteen. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden kehittyä ja kasvaa ammatillisesti sekä osallistua monipuolisten palvelujen kehittämiseen. Koulutusjakson aikana sinun olisi hyvä pystyä työskentelemään mahdollisimman usein organisaation tiloissa Helsingissä, mutta myös etäpäivät ovat mahdollisia.

Kohdeyritys on IT konsultointia ja IT Palveluja tuottava yritys, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien tehden väsymättä töitä loistavan asiakaspalvelun, parempien kokemusten ja työtapojen kehittämisen puolesta. Meille on tärkeää, että asiakkaillamme on hyvät työkalut käytössään, jotta arki on sujuvampaa. Asiakkainamme on keskisuuret ja suuret yritykset. Me toimitamme heille asiakaspalvelun järjestelmä-, sovellus- ja automaatioratkaisut.

Tässä roolissa pääset osallistumaan asiakkaidemme työn tukemiseen, osana Palvelukeskuksemme innostunutta ja osaavaa tiimiä. Tulet auttamaan asiakkaitamme monipuolisesti erilaisissa kysymyksissä ja selvityksissä, tavoitellen parasta mahdollista asiakaskokemusta. Työskentelet asiakastuessa sähköpostitse, puhelimitse ja ITSM-järjestelmän välityksellä. Tulet myös olemaan erittäin tärkeä linkki yrityksemme muiden henkilöiden suuntaan, tuomalla asiakkaidemme tarpeet ja toiveet näkyviksi.

Tehtävässäsi on avuksi luontainen kiinnostuksesi tietoteknisiin (ATK 😉) ratkaisuihin. Iloinen ja ulospäinsuuntautuva olemuksesi näkyy ja kuuluu kanssasi asioidessa. Palava halusi ratkaista ja auttaa, tulee takaamaan onnistumisesi. Tehtävä vaatii työskentelyä Tampereen toimistollamme, mutta myös etätyöskentely on osa arkeamme. Tulevaisuus meillä ja konsernissa tarjoaa lukuisia mielenkiintoisia mahdollisuuksia kehittyä ja edetä työuralla.

Etsimme sekä uran alkuvaiheessa olevia että jo useamman vuoden työkokemusta kerryttäneitä osaajia, joilla on halu syventää osaamistaan ja työllistyä projektin- tai palvelunhallinnan tehtäviin. Tärkeintä on asenne ja motivaatio, mutta teknisistä valmiuksista sekä projektin- tai palvelunhallinnan tuntemisesta on etua.

Sinulla tulisi olla joko sopiva tekninen tai kaupallinen tutkinto (esim. DI, insinööri, datanomi, tradenomi, merkonomi, KTM) tai vaihtoehtoisesti kokemusta IT-alalta tai järjestelmien tai projektien parista. Hakijoilta edellytetään hyvää englannin kielen taitoa, sillä koulutus toteutetaan englanniksi.

Project & IT Service Management F.E.C toteutetaan yhteistyössä rekrytoivien yritysten sekä Uudenmaan alueen ELY-keskuksen ja TE-palveluiden kanssa. Hakeaksesi mukaan sinun tulee olla työtön/työttömyysuhan alainen TE-palveluiden / kuntakokeilun työllisyyspalveluiden asiakas. Koulutus on osallistujalle maksuton ja ohjelman ajalta voit hakea työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Kun TE-toimisto on hyväksynyt sinut hakijaksi ohjelmaan esittelemme profiiliasi yrityksille, jotka kiinnostuessaan haastattelevat sinut henkilökohtaisesti. Koulutusohjelman kesto on kuusi kuukautta, sisältäen lomajakson 17.-21.7. Koulutusohjelman tavoiteltu alkamisajankohta on 2.5.2023.

Koulutusohjelman aikana sinulla on mahdollisuus sertifioida osaamisesi joko projektijohtamisesta (Prince2 Foundation) tai palvelujohtamisesta (ITIL4 Foundation). Ohjelma sisältää asiantuntijoiden pitämiä lähikoulutuspäiviä (noin 20 pv) sekä itsenäisiä opiskelupäiviä ITIL4 Foundation tai Prince2 Foundation sertifikaattia varten. Asiantuntijakoulutus ja sertifiointi toteutetaan englanniksi. Koulutuspäivät järjestetään pääkaupunkiseudulla.

Introduction to Service Management & Project Management

  • Service & Project Management in collaboration
  • Value chain thinking
  • Introduction to IT Service Management frameworks
  • Introduction to Project Management frameworks

ITIL4 Foundation & certification OR Prince2 Foundation framework & certification

  • ITIL4 Foundation: Service value system, 7 guiding principles, Service value chain
  • Prince2 Foundation: Principles, Processes, Themes, Business Case, Organization

Project Management skills

  • Agile Project Management
  • Project Management & communication tools

SIAM overview

  • Managing services in multi-vendor environment
  • SIAM structures, organisation, tooling & data considerations

Service Management Tools & Processes

  • Developing controlling service management processes
  • Introduction to different service management process tools (ServiceNow, Efecte etc.)

Contracts in ICT projects

  • Closing contracts and contract negotiations
  • Managing contractual risks
  • Common ICT Contracts
  • Essential contractual clauses

Project & IT Manager's soft skills

  • Communication & negotiation skills
  • Leadership skills
  • Modern worklife skills: continuous learning, self-management skills, changing worklife

Opening & closing events

Haku koulutusohjelmaan on kaksivaiheinen:

  1. Täytä virallinen hakemus TE-toimistolle ja varmista, että työnhakusi on voimassa. TE-toimisto tekee päätöksen koulutusohjelmaan valituista. 
  2. Luo osaajaprofiili Talentgaten järjestelmään. Osaamisprofiilin tietoja käytetään osaamisesi esittelemiseen rekrytoiville yrityksille. Blogistamme voit lukea tarkemmin hakuprosessista.

Koulutuksen aikataulu:

  • Hakuaika: 19.12.2023-23.1.2024

  • Koulutusohjelman kesto: 5 kk

  • Koulutusohjelman ajankohta: 20.2-19.7.2024 tai 5.3.-2.8.2024

KIINNOSTUITKO? KYSY LISÄTIETOJA

Marlena(002)

Marlena Laitinen

Project Specialist, Koulutus- ja työnhakijapalvelut

+358 44 460 2079

marlena.laitinen@talentgate.fi

Ajankohtaista

Hakijakokemukset 12.01.2024

Koulutusohjelma kasvatti osaamista ja vei uudelle uralle

Tytti Johanna Himanen alkoi etsiä uutta suuntaa ja erilaisia koulutusmahdollisuuksia jäädessään pois markkinointisuunnittelijan...

Lue lisää
Hakijakokemukset 04.08.2023

Koulutusohjelma mahdollisti osaamisen sertifioinnin ja uuden uran IT-alalla

Projektinhallintaosaaminen on taito, jota tarvitaan lähes joka työssä kuin myös oman työn johtamisessa. Työtehtävät ovat yhä...

Lue lisää
Hakijakokemukset 04.08.2023

Rekrytoiva koulutusohjelma auttoi kirkastamaan tavoitteet ja löytämään suunnan uralle!

Liiketalouden tradenomiksi valmistuneella Erika Heinosella ja IT-tradenomiksi opiskelleella Esa Salosella oli sama haaste....

Lue lisää
Layer_5

Tutustu muihin koulutusohjelmiin