Skip to content

Koulutusohjelma kasvatti osaamista ja vei uudelle uralle

Tytti Johanna Himanen alkoi etsiä uutta suuntaa ja erilaisia koulutusmahdollisuuksia jäädessään pois markkinointisuunnittelijan tehtävistä. Keväällä 2019 hän eksyi Talentgaten infotilaisuuteen ja kiinnostui Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin F.E.C. -koulutusohjelman tuomista mahdollisuuksista kasvattaa omaa osaamista ja löytää uusia haasteita työuralle. 

Vaikka Tytti Johannalla oli jo useamman vuoden kokemus graafisesta suunnittelusta, sekä muotoilijan koulutus, ei hän vieroksunut ajatusta kouluttautua lisää.

 

MISTÄ KUULIT TALENTGATEN KOULUTUSOHJELMASTA JA MILLAINEN HAKUPROSESSI OLI?

tytti-himanen-2

”Muistelen, että somessa näin julkaisun Talentgaten tarjoamasta rekrytoivasta koulutuksesta. Olin aiemmin jo miettinyt, että miten tällaiset koulutukset toimivat ja minkälaiset työmahdollisuudet se tuo mukanaan. Satuin eräänä päivänä kävelemään Lahden Paavolassa ja huomasin kyltin, joka ohjasi pian alkavaan infotilaisuuteen. Uteliaisuudesta päätin mennä kuuntelemaan.”

Tilaisuudessa Tytti Johanna tutustui Hanne Saloon, joka toimii Talentgatella Asiakkuus- ja projektipäällikkönä Kanta- ja Päijät-Hämeen alueella.

”Tilaisuuden jälkeen Hanne Salo ehdotti, että voisi pian haastatella minut. Haastattelu sovittiin parin päivän päähän ja siellä Hannella oli jo ehdottaa yritystä, joka saattaisi olla minulle sopiva.”

 

MIKSI PÄÄDYIT HAKEMAAN DIGITAALISEN MARKKINOINNIN JA MYYNNIN F.E.C. -KOULUTUSOHJELMAAN?

”Koulutuksessa oli minua kiinnostavia teemoja. Olin ennen tehnyt lähinnä markkinoinnin näkyvintä osaa eli pintaa. Halusin myös todistaa, että hallussa on pinnan alla oleva. Ajatus puolen vuoden ”kokeilujaksosta”, jolloin on lupa opiskella, kuin myös antaa työn opettaa, oli itselleni houkutteleva, kun takana oli pitkä työputki.”

Kyseisen koulutusohjelman tavoitteena oli päivittää ja syventää digimarkkinoinnin osaamista. Ohjelman kautta osallistujat perehtyivät mm. digitaalisten kasvumahdollisuuksien, somemainonnan ja -markkinoinnin, sähköpostimarkkinoinnin ja markkinoinnin automaation sekä verkkonäkyvyyden kehittämisen teemoihin. Koulutuskokonaisuus tarjosi osallistujille laajan kattauksen digimarkkinoinnin nykykentästä ja työkaluista.

MILLAISIA ODOTUKSIA/TAVOITTEITA SINULLA OLI?

”Halusin oppia paljon, ja syventää osaamistani koulutuksen ulkopuolellakin siihen sisältyvistä teemoista. Työpaikka ei niinkään ollut kiikarissa, vaikka se oli mukava bonus. Pidin koulutusta sijoituksena itseeni ja omaan osaamisportfoliooni.”

MITKÄ OLIVAT KIINNOSTAVIMMAT / HYÖDYLLISIMMÄT AIHEET?

”Eniten ehkä kiinnosti itselleni vieraampi alue, kuten myyminen verkossa (social selling) ja myyntiosaaminen. Sen suhteen tuli ahaa-elämyksiä. Antoisat fiilikset jäi myös kouluttajien ja kurssitettavien välisistä keskusteluista, joissa konkreettisella tasolla puhuttiin koulutusteemoista tämän päivän työelämässä.”

Tytti Johannan mukaan parasta koulutusohjelmassa oli oppimiseen kannustava ilmapiiri niin työpaikalla kuin myös koulutuksissa.

” Talentgaten puolesta pidettiin hyvin yhteyttä ja edistymisen/tyytyväisyyden osalta oltiin aidosti kiinnostuneita. Koulutuksissa oli aina hauskaa, kiitos kouluttajien ja kanssaoppijoiden!”

Tytti Johanna työllistyi koulutusohjelman kautta ja on edelleen töissä samassa yrityksessä kasvumarkkinoijan tehtävissä. Hän suosittelee ohjelmaa kaikille, jotka ovat ”seikkailunhaluisia” ja avoimia vastaanottamaan uutta tietoa ja omaksumaan uusia tapoja.

 

Etsitkö uutta työtä? Tutustu avoinna oleviin koulutusohjelmiimme täällä!