B2B-asiantuntijamyynti & myynnin lainalaisuudet
- B2B-asiantuntijamyynti nyt ja tulevassa – kehitystrendit
- Kannattava B2B-kauppa – kannattavan myynnin keskeiset talouden mittarit
- Myynnin panos-tuotos analyysi
- Asiakasprofiilien tunnistaminen (spontaani artisti, visionääri, liideri, analysoija) ja asiakkaan auttamisen filosofia
- Myynnin eri mallit: Suoramyynti, kanavamyynti, kumppanuusmyynti ja verkkomyynti ja niiden erityispiirteet
- Asiakashoidon mallit
Onnistunut B2B myyntiprosessi
- Prospektointi ja kohderyhmän tunnistaminen
- Tietoisuuden herättäminen ja liidien saaminen
- Tapaamisen sopiminen & soitto asiakkaalle & myyntitapaaminen
- Tarjouksen läpikäynti ja kaupanteko sekä asiakkaan sitouttaminen
- Kaupan klousaus ja asiakkuuden aloitus
Myynti ja lisäarvon tuottaminen asiakkaalle
- Miten menestyä uuden ajan myynnissä? – myynnin ja markkinoinnin digikeinot
- Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli
- Social Selling & LinkedIn B2B-myynnin työvälineenä
- Modernin myynnin työkalut:
- CRM-ratkaisut myynnin johtamiset keskiössä
- SalesTech – modernin myynnin ja prospektoinnin työkalut
B2B-myyjän tärkeimmät kyvykkyydet:
- Itsensä johtaminen & tunneälytaidot tuloksellisessa myynnissä
- Näin valmennan itseni tuloksekkaaksi B2B-myyjäksi
- Avoimuus, luottamuksen rakentaminen ja oman persoonan hyödyntäminen myyntitilanteessa sekä tunneälytaidot
- Tahto, asenne ja persoona – näin teen tulosta
- Myynnin systematiikka - henkilökohtainen panos myyntitulokseen
- Esiintymistaito, Teams & asiakkaan vakuuttaminen
- Valinnaisia teemoja Eduhouse a+ onlinekoulutusportaalista:
- Teemoja mm. myynnin strategia ja systematiikka, myyntipsykologia, ajanhallintataitojen kehittäminen, fokus ja priorisointi, neuvottelutaitojen kehittäminen, projektinhallintataitojen kehittäminen, Office 365-työkalujen (PowerPoint, Excel, Teams) tehokas käyttö, henkilöbrändin rakentaminen
Ohjelman aloitus- ja päätöspäivä, työelämätaitojen kehittäminen