Skip to content

IT-palvelunhallinnan tehtäviin!

Lahti

Haku päättyy 31.10.2021

Nautitko teknisten ongelmien ratkomisesta? Onko sinulla proaktiivinen työote ja hyvät neuvottelutaidot? Tämä on mahdollisuutesi ottaa seuraava askel urallasi palvelunhallinnan parissa!

Koulutamme uusia osaajia palvelunhallinnan tehtäviin Project & IT Service Management F.EC. -koulutusohjelman kautta. Kuusi kuukautta kestävän ohjelman tavoitteena on kehittää ja vahvistaa palvelujohtamisen taitojasi. Ohjelma sisältää käytännön tekemistä yhteistyöyrityksessä että asiantuntijakoulutusta IT-palvelunhallinnasta. Ohjelman kautta sinulla on myös mahdollisuus suorittaa ITIL4 sertifikaatti. 

Olet mahdollisesti kerryttänyt kokemusta IT-alan tehtävistä ja haluat ottaa urallasi seuraavan askeleen ja kehittyä IT palvelunhallinnan rooliin. Tai ehkä sinulla on kokemusta IT-alalta asiakkuuksista tai tuoteprojekteista ja haluat ottaa nyt teknisen puolen haltuun. Eduksesi on hyvät kommunikointitaidot, analyyttinen ajattelutapa, ratkaisukeskeisyys ja liiketoimintalähtöinen ajattelu. Tule kehittämään osaamistasi ja työllisty uusiin tehtäviin koulutusohjelman kautta!

Yritykset etsivät uusia osaajia

Eri alan yritykset etsivät uudenlaisia osaajia palvelunhallinnan tehtäviin. Yritykset etsivät sekä uransa alkuvaiheessa olevia, että pidempään työelämässä mukana olleita ja uutta uraa itselleen hakevia tekijöitä. Yrityksien tavoitteena on rekrytoida valittu henkilö ohjelman päättyessä.

Uusia osaajia etsimässä mm. 

  • HappySignals, Customer Success Engineer
As a Customer Success Engineer you will help our customers and partners succeed in taking our products into use. You will help our customers on technology-related stuff. You will be responsible for technical implementations for customers and help them to be even more successful with the use of our product. Supporting customers with their needs and issues and maintaining support material are also part of your daily work — excellent customer care is a really important factor in keeping our customers happy.

We appreciate:
- Experience in technical customer support
- Good communication skills
- Basic Javascript knowledge
- Experience with ServiceNow or some other ITSM tool is a plus
  • Efecte, Junior ITSM Consultant (katso tehtävänkuva täältä)

 

Asiakkaamme etsivät eri tason osaajia. Sinulla voi olla aikaisempaa työkokemusta IT-alan tehtävistä tai tekninen, IT-alan koulutustausta. Kokemuksesi on voinut painottua esimerkiksi asiakas-/myyntityöhön, sopimushallintaan, riskienhallintaan, prosessienhallintaan/ -kehittämiseen tai tehtäviin, jotka ovat kasvattaneet ymmärrystä IT-alan palvelutuotannosta. Olet mahdollisesti työskennellyt erilaisten ohjelmisto/IT-järjestelmäprojektien parissa tai toiminut tuotepäällikön roolissa edistäen tuotteen myyntiä ja markkinointia yhteistyössä tuotekehityksen kanssa.

Yritykset etsivät henkilöitä, joilla on aito halu kehittää omaa osaamistaan ja kasvaa palvelunhallinnan tehtäviin. Motivaation ja asenteen lisäksi hakijoilta edellytetään soveltuvaa korkeakoulututkintoa (esim. insinööri, DI, KTM, IT-tradenomi) tai vaihtoehtoisesti alemman tason IT-alan tutkintoa sekä IT-alan työkokemusta / harrastuneisuutta. Tehtävien osaamiskriteerit vaihtelevat yritysten tarpeiden mukaan. Hakijoilta edellytetään sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa.

Ohjelma on ELY-keskuksen tukema työvoimakoulutus. Voit hakea mukaan, mikäli olet tällä hetkellä työtön tai työttömyysuhan alainen. Osallistujat saavat ohjelman ajalta työttömyysetuuttaan sekä kulukorvausta.

Kuusi kuukautta kestävä koulutusohjelma sisältää asiantuntijoiden pitämiä lähikoulutuspäiviä (noin 20 pv) sekä itsenäisiä opiskelupäiviä ITIL4 sertifikaattia varten. Asiantuntijakoulutus ja sertifiointi toteutetaan englanniksi. Koulutuspäivät järjestetään pääkaupunkiseudulla.

Introduction to Service Management & Project Management

  • Service & Project Management in collaboration
  • Value chain thinking
  • Introduction to IT Service Management frameworks
  • Introduction to Project Management frameworks

ITIL4 Foundation & certification

  • ITIL4 Foundation: Service value system, 7 guiding principles, Service value chain

Scrum Master training

  • Scrum Foundations, the Scrum team, Development team, Product owner, Sprint lifecycle, Agile leadership, Daily scrum

SQL basics

  • Basics of database, How to use SQL to query a database

SIAM overview

  • Managing services in multi-vendor environment
  • SIAM structures, organisation, tooling & data considerations

Service Design

  • Service design and methods, service development process
  • Service consepts, Service blueprint

Project Management Tools

  • Different project management tools (MS Project, Project Libre, OpenProject, Gantter, Instagantt, Wrike)
  • Agile boards (Trello, MS Planner, Jira)
  • Collaboration and information sharing

Service Management Tools & Processes

  • Developing controlling service management processes
  • Introduction to different service management process tools (ServiceNow, Efecte etc.)

Contracts in ICT projects

  • Closing contracts and contract negotiations
  • Managing contractual risks
  • Common ICT Contracts
  • Essential contractual clauses

Communication & Negotiation skills

  • Developing communication skills – listening & speaking
  • Negotiation techniques, interaction in a negotiation situation
  • Virtual communication

Leadership skills

  • People’s diversity as a challenge and a success factor for the project
  • Collaboration between different people, Building trust, Powerful project team
  • Feedback skills and motivation

Career planning days, opening & closing events

Haku koulutusohjelmaan on kaksivaiheinen:

  • Jätä hakemus TE-toimistolle täällä.
  • Täytä tietosi Talentgaten järjestelmään täällä. Tämän osaamisprofiilin tietoja käytetään osaamisesi esittelemiseen rekrytoiville yrityksille.

Hakuaika päättyy 22. marraskuuta!

Haethan mahdollisimman pian, sillä käymme hakemuksia läpi jo hakuajan puitteissa ja esittelemme hakijoita rekrytoiville yrityksille. 

Haettuasi mukaan Talentgate esittelee profiiliasi yrityksille, jotka kiinnostuessaan haastattelevat sinut henkilökohtaisesti. Osallistuminen koulutusohjelmaan edellyttää sopivaa yrityspaikkaa, jossa käytännön työskentely tapahtuu. Koulutusohjelman suunniteltu aloitus on 13.12.2021. Ohjelma sisältää lomajakson 21.-25.2.2022.

LISÄTIETOJA

talentgate-tyonhakija

Talentgaten hakijapalvelut

Ajankohtaista

Yrityskokemukset 04.03.2024

Novita löysi osaajan verkkokauppa-alustan uudistuksesta syntyneeseen tehtävään

Vuonna 1928 perustettu Pohjoismaiden suurin käsityölankojen valmistaja Novita Oy oli verkkokaupan uudistusprojektin kynnyksellä,...

Lue lisää
Hakijakokemukset 12.01.2024

Koulutusohjelma kasvatti osaamista ja vei uudelle uralle

Tytti Johanna Himanen alkoi etsiä uutta suuntaa ja erilaisia koulutusmahdollisuuksia jäädessään pois markkinointisuunnittelijan...

Lue lisää
Yrityskokemukset 11.01.2024

Suomen Voitelukauppa Oy löysi uuden tekijän RekryKoulutuksen kautta

Suomen Voitelukauppa Oy löysi sopivan työntekijän Adobe Marketing Talent RekryKoulutuksen kautta, joka toteutettiin yhteistyössä...

Lue lisää
Layer_5

Check our recruitment and training programs